Adwertorial

Nauczyciele stają w obliczu nowych wyzwań związanych z wdrażaniem coraz bardziej zaawansowanych technologii do procesu dydaktycznego. Jednocześnie przedmioty z obszaru STEAM staja się kluczowe w kształtowaniu przyszłości uczniów. W odpowiedzi na te potrzeby LEGO® Education opracowuje rozwiązania i materiały, które wspierają nauczycieli w efektywnym nauczaniu.

Od ponad 40 lat LEGO® Education opracowuje rozwiązania i materiały, które stanowią wsparcie dla nauczycieli, pomagając im urozmaicać zajęcia z wielu różnych przedmiotów. Wprowadzenie koncepcji STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) dla uczniów poprzez praktyczna zabawę staje się teraz znacznie bardziej dostępne dla szkół dzięki funduszom UE.

Wdrożenia w polskich szkołach

W ciągu ostatnich 13 lat ponad 3300 szkół w Polsce zdecydowało się na wprowadzenie zasobów LEGO® Education do swoich sal lekcyjnych. Jednym z inspirujących przykładów jest Szkoła Podstawowa w Katowicach, gdzie w ramach programu Laboratoria Przyszłości zakupiono zestawy LEGO® Education oraz utworzono pracownię STEAM. To w tych przestrzeniach uczniowie klas I–VIII mają możliwość pracy nad projektami, wykorzystując praktyczne podejście do nauki. Również jedna z łódzkich szkół podstawowych wprowadziła rozwiązania LEGO® Education jako cześć innowacyjnego programu nauczania. Dzięki temu uczniowie zdobywają nowe, niezbędne w dzisiejszym świecie kompetencje z zakresu programowania.

Program FIRST® LEGO® League

Globalny konkurs robotyczny FIRST® LEGO® League istnieje od ponad 20 lat. Skierowany jest do dzieci w wieku 4–16 lat, a podzielony został na trzy kategorie wiekowe. W ramach tego wydarzenia uczniowie rozwijają swoje umiejętności w obszarach STEAM, ucząc się jednocześnie samodzielnego zdobywania wiedzy, zyskując pewność siebie i umiejętność pracy zespołowej. Proponowane zadania zachęcają ich do zaangażowania w większe projekty, który maja przynieść konkretne rezultaty i rozwiązywać rzeczywiste problemy.

Efektywny system

Zdobycie praktycznej wiedzy STEAM, która jest ważnym elementem umiejętności XXI wieku, jest możliwe dzięki dostępnemu i łatwemu w użyciu systemowi dla uczniów szkół podstawowych i średnich LEGO® Learning System. Rozwiązanie jest dostępne dla uczniów zarówno szkół podstawowych, jak i średnich.

System oferuje lekcje dopasowane do programu nauczania, obejmujące robotykę i programowanie, dzięki którym abstrakcyjne koncepcje stają się zrozumiałe poprzez praktyczne doświadczenia. To idealne rozwiązanie dla nauczycieli, którzy chcą włączać STEAM i kompetencje cyfrowe do swoich zajęć, nawet jeśli nie są ekspertami w nowoczesnej technologii. Dzięki intuicyjnemu zestawowi LEGO® Learning System, który wykorzystuje dostępne treści online, aplikacje, klocki i inne elementy konstrukcyjne, wprowadzenie robotyki i programowania staje się prostsze.

Więcej informacji:

AKCES Edukacja

ul. Wysogotowska 9
62-081 Przeźmierowo
biuro@akcesedukacja.pl
+48 618 142 082

Moje Bambino

ul. Graniczna 46
93-428 Łódź
p.kowalczyk@mojebambino.pl
(+48) 880 789 222