SPIS TREŚCI

Temat numeru - Zaprogramowana szkoła

  • Zaprogramuj ucznia na programowanie
  • Scratch, czyli programowanie od podstaw
  • Python – gad z edukacyjnym przesłaniem
  • C++ jako pierwszy język programowania
  • Sposoby na programowanie sprzętu w szkolnej pracowni

Sprzęt

  • 4K na czterech kółkach
  • Cyfrowe ekrany jako nośnik szkolnej informacji

Aplikacje

  • Wygeneruj i wydrukuj
  • Prosta konwersja obrazu 2D na grafikę 3D do wydruku
  • Tworzenie makiet aplikacji z narzędziem Marvel

Nowoczesna szkoła

  • Blended learning z Pi-stacją
  • Kreatywnie i twórczo z TIK w „Fiedlerówce”
  • Cyfrowe opowieści

Na lekcji

  • Kodowanie wiadomości z płytką micro:bit
  • Wędrówka w głąb ludzkiego ciała
  • Łyk komputerowej chemii

Strefa dyrektora

  • Ranga relacji w budowaniu szkoły XXI wieku
  • Edukacja medialna zaprojektowana na nowo
  • Ochrona prywatności dzieci w świecie IoToys
  • Fińska strategia nauczania o sztucznej inteligencji
  • Gdy nie możemy żyć bez internetu

Rubryki

  • WYWIAD: Rozmowa z Zytą Czechowską, terapeutką i nauczycielką w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku
  • FELIETON: Co począć z milionem Spielbergów
  • MULTIMEDIALNE MUZEA: Seanse multimedialne w Pawilonie Czterech Kopuł
  • SZKOŁA W SOCIAL MEDIA: W wolontariacie moc i siła
  • AKADEMIA KODERÓW: 2Piny – programowanie od najmłodszych lat
  • ZRÓB TO SAM: Podstawy modelowania trójwymiarowego z Paint 3D (w 4 krokach)